The Instagram As Learning Platform to Improve English Language
View/ Open
Date
2022Author
Ginting, Regina Larasati
Advisor(s)
Syahputra, Fikry Prastya
Metadata
Show full item recordAbstract
This paper aims to describe how Instagram improves English language. It describes the most account that the participants watch in Instagram and what contents is the most dominant that the participants watch to improve English language. This paper used descriptive qualitative method with library research and questionnaires to collect data by using books, E-books and web sites related to the problem of this paper as the references. The data were collected from 29 participants of fourth semester students in Diploma III English Study Program, Universitas Sumatera Utara. The results of this study were that Instagram affects, and improves learning language. Furthermore, it is interesting, cheap, and fun. It is shown on the percentage. The writer concluded the most dominant account that participants watch is @Kampunginggris.pare account and the most contents that the participants watch are grammar, vocabulary & pronunciation. Tulisan ini bertujuan untuk mendeskripsikan bagaimana Instagram meningkatkan bahasa Inggris. Ini menggambarkan akun yang paling banyak ditonton peserta di Instagram dan konten apa yang paling dominan ditonton peserta untuk meningkatkan bahasa Inggris. Makalah ini menggunakan metode deskriptif kualitatif dengan studi pustaka dan kuesioner untuk mengumpulkan data dengan menggunakan buku, E-book dan situs web yang terkait dengan masalah makalah ini sebagai referensi. Data dikumpulkan dari 29 peserta mahasiswa semester IV Program Studi Diploma III Bahasa Inggris Universitas Sumatera Utara. Hasil dari penelitian ini adalah Instagram mempengaruhi, dan meningkatkan pembelajaran bahasa. Selain itu, menarik, murah, dan menyenangkan. Itu ditunjukkan pada persentase. Penulis menyimpulkan akun yang paling dominan ditonton peserta adalah akun @Kampunginggris.pare dan konten yang paling banyak ditonton peserta adalah grammar, vocabulary & pronounciation.
Collections
- Diploma Papers [280]