Show simple item record

dc.contributor.advisorLubis, Mohammad Dolok
dc.contributor.authorVictorya, Victorya
dc.date.accessioned2022-09-13T04:35:40Z
dc.date.available2022-09-13T04:35:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/50252
dc.description.abstractIn this modern era, Medan City has the opportunity to participate in the digital industrial market due to the large number of Internet users in Medan City. Seeing huge opportunities for the digital industry, e-Sport has great potential for technological growth in Medan City. According to the E-sport Premier League (IESPL), Indonesia is ranked 12th in the global gaming market with a total of 62.1 million active players in 2021. Given the significant development and interest in e-Sport, this is not in line with the development of facilities. The need for e-Sport facilities is also very relevant, especially given the presence of a training ground for residents who want to become e-Sport athletes so that they can take part in international competitions. In some developed countries, video games are no longer a means to fill free time, but a profession with a convincing income. His profession is to become a professional athlete in the field who is an expert in video games or is better known as an athlete. In Indonesia itself, the recognition of the Indonesian E-Sports Association (IeSPA) as an organization recognized by the Ministry of Youth and Sports is a bright spot for the growth of this sport in our country. To enhance this capability, this report presents a solution to meet the design requirements of the e-Sports center as a formal forum for Indonesian e-Sport events with high acoustic comfort standards. It is hoped that the design of the Medan e-Sport center using this metaphorical architectural approach will help raise the quality standards of Indonesian e-Sport and promote economic development, especially in the field of sports.en_US
dc.description.abstractDi era modern ini, Kota Medan berpeluang untuk berpartisipasi dalam pasar industri digital karena jumlah pengguna internet yang besar di Kota Medan. Melihat peluang industri digital yang sangat besar, e-Sport memiliki potensi besar untuk pertumbuhan teknologi di Kota Medan. Menurut E-sport Premier League (IESPL), Indonesia berada di peringkat ke-12 di pasar game global dengan total 62,1 juta pemain aktif pada tahun 2021. Mengingat perkembangan dan minat yang signifikan terhadap e-Sport, hal ini tidak sejalan dengan pengembangan fasilitas. Kebutuhan akan fasilitas e-Sport juga sangat relevan, apalagi dengan adanya tempat latihan bagi warga yang ingin menjadi atlet e-Sport agar bisa mengikuti kompetisi internasional. Di beberapa negara maju, video game bukan lagi sarana untuk mengisi waktu luang, melainkan sebuah profesi dengan penghasilan yang meyakinkan. Profesinya adalah menjadi seorang atlet profesional di bidangnya yang ahli dalam video game atau yang lebih dikenal dengan atlet. Di Indonesia sendiri, pengakuan Ikatan E-Sports Indonesia (IeSPA) sebagai organisasi yang diakui oleh Kementerian Pemuda dan Olahraga merupakan titik terang bagi pertumbuhan olahraga ini di negara kita. Untuk meningkatkan kemampuan tersebut, laporan ini menyajikan solusi untuk memenuhi persyaratan desain e- Sports center sebagai forum formal untuk acara e-Sport Indonesia dengan standar kenyamanan akustik yang tinggi. Perancangan e-Sports center di Kota Medan dengan pendekatan arsitektur metafora ini diharapkan dapat membantu meningkatkan standar kualitas e-Sport Indonesia dan mendorong pembangunan ekonomi, khususnya di bidang olahraga.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectE-Sporten_US
dc.subjectVideo Gameen_US
dc.subjectMetaforaen_US
dc.titlePerancangan E-Sport Center di Kota Medan dengan Pendekatan Arsitektur Metaforaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM180406060
dc.identifier.nidnNIDN0005057202
dc.identifier.kodeprodiKODEPRODI23201#Arsitektur
dc.description.pages202 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record