• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Psychology
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Psychology
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hubungan Student Burnout dengan Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa Usu yang sedang Menyusun Skripsi secara Daring

    View/Open
    Fulltext (571.7Kb)
    Date
    2022
    Author
    Simamora, Eka Ulina
    Advisor(s)
    Rola, Fasti
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat hubungan student burnout dengan prokrastinasi akademik pada mahasiswa USU yang sedang menyusung skripsi secara daring. Hadirnya Covid-19 menjadi kendala bagi dunia Pendidikan disebabkan dampak yang dirasakan untuk mencegah penyebarannya pemerintah memberikan aturan mengenai pelaksanaan pendidikan dalam masa darurat Covid-19 melalui pembelajaran jarak jauh/daring. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan analisis data korelasional Subjek penelitian ini berjumlah 250 orang yang diperoleh melalui teknik purposive sampling. Alat pengumpulan data yang digunakan pada penelitian ini adalah skala student burnout dan prokrastinasi akademik. Daya diskriminasi aitem dan reliabilitas pada penelitian ini dilihat dari corrected item dan koefisien Cronbach Alpha dengan nilai berkisar 0.76 hingga 0.89. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat hubungan positif antara student burnout dengan prokrastinasi akademik pada mahasiswa USU yang sedang menyusun skripsis secara daring.
     
    This study aims to find out whether is a relationship between student burnout and academic procrastination in USU students who are writing online thesis, the presence of covid-19 is an obstacle for the world of education due to the perceiving impact of preventing its spread. The government provides rules regarding the implementation of education during the covid-19 emergency. Through online distance learning. This study uses quantitative methods with correlational data analisis. The subjects of this study amounted to 250 people who were obtained through the purposive sampling technique. The data collection tools used in this study were the student burnout scale and academic procrastination. The power of automatic discrimination and reliability in this study seen from the corrected item and the Cronbach alpha coefficient with values ranging from 0,76 to 0,89. The results of the study show that there is a positive relationship between student burnout and academic procrastination in USU students who are compiling thesis online.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/56494
    Collections
    • Undergraduate Theses [1360]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV