• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Efektifitas Iklan dalam Game 8 Ball Pool dan Pengetahuan akan Produk (Studi Deskrpitif Kualitatif pada Gamers di Kota Medan)

    View/Open
    fulltext (4.571Mb)
    Date
    2018
    Author
    Athwinsa, Taufiq
    Advisor(s)
    Nurbani
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini berjudul Efektivitas Iklan dalam Game 8 Ball Pool dan Pengetahuan akan Produk (Studi Deskriptif Kualitatif pada gamers di kota Medan). Peneliti menggunakan pendekatan studi deskriptif. Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui keefektifan iklan dalam game 8 Ball Pool dan pengetahuan informan akan produk. Peneliti menggunakan metodologi kualitatif dalam bentuk deskriptif dimana peneliti akan memberikan pemaparan atau gambaran mengenai efektifitas iklan dalam game 8 Ball Pool dan pengetahuan akan produk. Teori yang digunakan dalam penelitian adalah komunikasi, efektifitas komunikasi, teknologi komunikasi, teori aidda. Pada penelitian ini, peneliti menggunakan tujuh informan sesuai dengan tujuan dan kebutuhan penelitian yang menggunakan teknik purposive sampling. Peneliti juga melakukan wawancara dan observasi partisipatif sebagai teknik pengumpulan data. Berdasarkan penelitian yang dilakukan dapat disimpulkan bahwa efektifitas iklan dalam game 8 Ball Pool adalah tidak cukup efektif, dimana pemain tidak berminat untuk melihat atau memperhatikan iklan yang ada di dalam game 8 Ball Pool.
     
    This Research entitled the effectiveness ads of in-game 8 Ball Pool and knowledge of products (Qualitative Descriptive Study on gamers in Medan). The reasearch use descriptive study approach. The purpose of the study is to know the effectiveness ads of in-game 8 Ball Pool and informant knowledge of products. The research uses a qualitative methodology in descriptive form where the researcher will give a persentation or a general overview about effectiveness ads of in-game 8 Ball Pool and knowledge of products. The teory used in the research is communication, effectiveness communication, communication technology, teory aidda. In this research, reasercher used seven informants in accordance with the objectives and purpose of research using purposive sampling technique. Researcher also conducted interviews and participant observation as data collection techniques. Based on the research, it can be concluded that the effectiveness ads of in-game 8 Ball Pool is not quite effective, where the players does not intrested to see and pay attention to ads that are in 8 ball pool games.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/6359
    Collections
    • Undergraduate Theses [1789]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV