Show simple item record

dc.contributor.advisorHanafiah, Ridwan
dc.contributor.advisorSembiring, Matius C A
dc.contributor.authorLubis, Donal Fernado
dc.date.accessioned2018-09-28T00:58:32Z
dc.date.available2018-09-28T00:58:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/6839
dc.description.abstractSpeech styles reflect personal characters through particular ways in conveying utterances, and this has to be the main concern of a voice cast in a film. Count Dracula character in the animation film, ‘Hotel Transylvania – 2’, cast by Adam Sandler performs varieties of styles in his speech to reinforce the existence of the main character. The styles were pointed out through research in phonetic studies to figure out the influences of sounds produced to the styles performed by the character. The analysis involved PRAAT, software specially used in doing acoustic phonetic research. One hundred thirty three of 243 utterances (55%) from the film script were chosen to represent the data. By digital converter, the voice of Count Dracula was taken from the film, converted it into wave files to get better quality of recording. The method of data analysis is through descriptive qualitative combining two fundamental studies, Leech’s theories on stylistic and phonetic approaches by Collins and Mess, and applied them through analysis. By focusing on the stylistic elements in phonetic level, it was found that the glottal settings in voice production proved that the voice cast involved several phonations in consolidating the character Count Dracula with the scenes. Modal voice, harsh voice, and falsetto voice accompanied the speech style, and these acoustic effects were analyzed and measured. Each phonation is characterized by certain ranges of intensity and pitch and their particular frequency of modulation. An important finding here is how fricative voices are not under the influence of glottal setting for its distant place of articulation from glottis. In segmental analysis, there were distinguished pronunciations in articulating the consonants and vowels that associated the voice cast to a typical accent of Indo-European, viewed and compared by the General American English, where the acoustic features of [], [r], [], [], [n̪], and several vowels such as // and /e/ deviated from their conventions in articulation. In phonological schemes, alliterations, consonance, assonance, both lexical and non-lexical onomatopoeia were found in the songs sung in the film, as well as in the script setting. These features perform how a film is meant linguistically and describe style effects in film script composition.en_US
dc.description.abstractGaya berbicara menggambarkan karakter pribadi melalui cara-cara tertentu dalam menyampaikan ujaran-ujaran, dan hal ini menjadi perhatian penting bagi seorang pengisi suara dalam sebuah film. Karakter Pangeran Drakula dalam film ‘Hotel Transylvania – 2’, yang diperankan oleh Adam Sandler menampilkan berbagai gaya berbicara untuk memperkuat eksistensinya sebagai tokoh utama. Berbagai gaya tersebut ditonjolkan melalui penelitian dalam kajian Fonetik untuk menampilkan pengaruh suara-suara yang dihasilkan terhadap gaya-gaya yang ditampilkan oleh tokoh tersebut. Analisa melibatkan penggunaan PRAAT, perangkat lunak yang khusus digunakan dalam penelitian Fonetik Akustik. Seratus tiga puluh tiga dari 243 ujaran(55%) dari skrip film dipilih untuk mewakili data. Melalui konversi digital, Suara Pangeran Drakula diambil dari film, mengubahnya kedalam file ‘wave’ untuk mendapatkan kualitas rekaman yang yang lebih baik. Metode analisa data melalui kualitatif deskriptif dengan menggabungkan dua kajian dasar, teori-teori Stylistik Leech dan pendekatan fonetik Collins dan Mess, dan menerapkannya kedalam analisis. Dengan memfokuskan elemen-elemen stylistik pada tingkat fonetik, ditemukan bahwa pengaturan bunyi suara dalam produksi suara membuktikan bahwa pengisi suara melibatkan beberapa fonasi untuk memperkuat karakter Drakula dengan adegan-adegan di film. Suara asal, suara parau, dan suara falset mengiringi gaya berbicara, dan efek-efek akustik tersebut dianalisa dan diukur. Masing-masing fonasi di ciri-khaskan oleh jangkauan intensitas dan pitch dan frekuensi modulasi. Sebuah temuan penting disini adalah bagaimana suara frikatif tidak berada dibawah pengaruh pengaturan glotis oleh karena jarak dari tempat artikulasi yang jauh dari glottis. Dalam analisa segmen, terdapat pengucapan yang berbeda dalam mengartikulasikan konsonan dan vokal yang menghubungkan karakter pengisi suara dengan aksen Indo-Eropa, ditinjau dan dibandingkan dengan Bahasa Inggris Amerika Umum, dimana fitur-fitur fonetis [], [r], [], [], [n̪], dan beberapa fonem vocal seperti // dan /e/ menyimpang dari konvensi pengucapan dalam artikulasinya. Dalam analisa skema fonologi, aliterasi, konsonansi, asonansi, onomatope leksikal dan non-leksikal ditemukan dalam lagu yang dinyanyikan dalam film, serta di dalam penyusunan skrip film. Fitur-fitur ini menampilkan bagaimana sebuah film dimaknai secara kebahasaan dan menggambarkan efek-efek gaya dalam komposisi pengusunan skrip film.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectStyleen_US
dc.subjectStylisticen_US
dc.subjectPhoneticen_US
dc.subjectPhonologyen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectScripten_US
dc.titleStyle in Speech Sound of Count Dracula, the Leading Character in Hotel Transylvania – 2en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM157052007en_US
dc.identifier.submitterAkhmad Danil
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record